A Discovery of Witches

3 Sezoane - 25 Episoade

img0
2018 SE DERULEAZA 43 min 3020

Vrăjitoarea de dulap Diana Bishop și vampirul de secole Matthew Clairmont sunt atrași într-un mister mortal și într-un romantism interzis atunci când o carte magică apare într-o bibliotecă din Oxford.

Recenzie

Recenzie serial

Acesta este spectacolul de fantezie care tratează sângele, pofta și groteschiul ca pe un pas fals care trebuie evitat cu grijă. Nu este amuzant, sexy sau înfricoșător, nu pentru că nu reușește la acele lucruri, ci pentru că refuză să le încerce. De asemenea, nu crede că fantezia ar trebui să fie o poartă spre nicăieri. La suprafață este vorba de vrăjitoare, demoni și vampiri, dar caută subtext, caută sufletul creației și este vorba de... nu, tot este vorba doar de vrăjitoare, demoni și vampiri.

Mereu este vorba despre vampiri

În principal, este vorba despre acționarea într-un mod specific, familiar dintr-un milion de drame terestre legate de pământ, afișate la 21:00 în serile umede de marți, care este: vexat. Bosumflat. Brânzat pozitiv. Puțin stresat. Multe, multe replici sunt rostite în murmururi portentoase în timp ce vorbitorul inspectează distanța de mijloc sau, în momente de confruntare („Nimeni nu are reproș – nici măcar TU!”), prin dinții slab strânși. Șeful de vită este între o bandă de W, D și V compasivi condusă de protagoniștii romantici ai serialului – vampirul Matthew (Matthew Goode) și soția sa vrăjitoare tot mai puternică Diana (Teresa Palmer) – și Congregație, un consiliu reacționar dominat. de vampirul viclean Gerbert d'Aurillac.

Vrajitoare cu puteri

Gerbert este interpretat de Trevor Eve, care se pricepe la o dramă care se ia prea în serios și este în elementul lui aici, adesea distrându-se cu lecturile versurilor introducând o... pauză colosală în care spectatorul, și într-adevăr limbajul englez recunoscut, se așteaptă cel mai puțin. … aceasta. Acompaniamentul său în căutarea răului ușor: Owen Teale în rolul vrăjitoarei senior Peter Knox, nemulțumit și grosolan ca un divorțat resentimente. Chiar și răufăcătorii arhi sunt niște monștri mai puțin grozavi decât niște idioți ușor enervanti.

Oricum, unde suntem ca al treilea – într-o oarecare măsură punct culminant – și începe sezonul final? Ne aflăm în jurul unei mese lungi de stejar într-un castel francez de lux și, deși personajele din acest spectacol par că ar putea pur și simplu să dețină o casă de vacanță acolo, există afaceri întunecate de discutat. Acesta este cartierul general al matriarhai vampirilor Ysabeau (Lindsay Duncan), unde toate cele trei tipuri de creaturi s-au adunat pentru a-și complotează răspunsul la o ucidere rară și șocantă la sfârșitul sezonului doi. Mileniile de narking pasiv-agresiv sunt pe cale să ajungă la un cap.

Interesant de urmarit

Cheia rezoluției finale a poveștii va fi încercarea Dianei de a găsi paginile pierdute din Cartea Vieții, un volum mistic care poartă secrete pe care poate doar ea are capacitatea de a le dezvălui. S-ar putea ca această componentă să nu se coereze foarte eficient pe măsură ce se întinde – este o carte magică care rezolvă lucruri și le spune oamenilor lucruri atunci când narațiunea o cere – dar determină ultimul impuls al Dianei către auto-actualizare. Există o claritate satisfăcătoare în modul în care cineva care a început ca un nou-venit roșit devine constant cel mai puternic jucător din joc.

Intens pana la capat

Deznodământul care se profilează îl obligă, de asemenea, pe Matthew să ispășească măcelul pe care l-a provocat de-a lungul secolelor, aceasta fiind consecința cumplită a „furiei de sânge” – în principiu, o pierdere catastrofală a manierelor, ceea ce este o mare problemă în acest spectacol. L-a urmărit pe el și pe familia lui și poate fi legat de o serie de crime în Oxfordul actual. Dar este o problemă. Unul care a împiedicat A Discovery of Witches încă din sezonul unu, episodul unu: Matthew Goode interpretează această fiară strigoioasă ca fiind tăiată și inertă, nu-l poți cumpăra ca a dezlănțuit vreun haos. Este aristocratic, dar nu în tipul clasic al vampirilor, adică un parazit proscris care invidiază sentimentele, oamenii falibili, în timp ce influența lui palidă plutește pe jumătate văzută peste nenumărate generații înnebunite. Este greu de imaginat că Matthew are o viziune puternică în orice caz.

Lasa o impresie buna

Matthew vrea, totuși, să anuleze pofta de sânge a clanului său, valorificând genetica, o concesie ciudată la realitate care duce în cele din urmă la o confruntare: Diana intră în furtună în sediul Congregației și cere să vorbească cu managerul. Aici, A Discovery of Witches își găsește în sfârșit sensul: vrăjitoarele, demonii și vampirii ar trebui să renunțe la rivalitățile lor, să se încrucișeze, să trăiască într-o armonie tolerantă și să uite toate aceste prostii eterne de război de sânge. Ceea ce este la fel de bine, pentru că nimeni nu părea deranjat de asta în primul rând.

Director: Kate Brooke

Gen: Dramă, SF & Fantasy

Cast: Alex Kingston, Edward Bluemel, Malin Buska, Matthew Goode, Owen Teale, Teresa Palmer